Kao vozač motocikla, UVEK treba da imate u vodu težinu posla koji obavljaju vaše kočnice. Kada uzmete u obzir težinu motocikla, vašu težinu, prtljag – onda vam je jasno koju masu treba da zaustave vaše kočnice, ukoliko dođe do neke nepredviđene situacije.
Zato je važno da se ponašate odgovorno i da nipošto ne zanemarujete održavanje kočnica na svom dvotočkašu.
I prednja i zadnja kočnica na motociklu su važne, iako skoro 70% kočione sile stvara prednja kočnica, kako biste efikasno kočili, važno je da u ovom procesu učestvuju obe.
Dakle, kočioni sistem predstavlja veoma bitan faktor sigurnosti vozača. Iz tog razloga su postavljeni veoma standardi koje kočiona tečnost mora da zadovolji. To su pre svega visoka tačka ključanja, fluidnost na niskim temperaturama, zaštita od korozije, odgovarajuća sposobnost podmazivanja kao i kompatibilnost sa zaptivnim materijalima.
KOČIONO ULJE
Mi preporučujemo IPONE DOT 4 koji je 100% sintetička kočiona tečnost razvijena za upotrebu u hidrauličnim kočionim sistemima i vozilima opremljenim ABS sistemom. Tačka suvog ključanja iznosi 270 ° C a vlažnog ključanja 160 ° C Sve kočione tečnosti imaju osobinu da absorbuju vlagu iz vazduha.
Sadržaj vlage u kočionim tečnostima raste 2 do 4 % godišnje. To utiče na sniženje tačke ključanja i ima za posledicu stvaranje parnih čepova i gasnih mehurića što negativno utiče na efikasnost kočionog sistema. Iz tog razloga kvalitetna kočiona tečnost mora imati visoku tačku ključanja i sposobnost sprečavanja formiranja gasnih mehurića. Sa sadržajem vode od 5 % tačka ključanja kočione tečnosti pada ispod kritične (160 ° C), što znači da se mora izvršiti zamena. Tačka ključanja vlažne tečnosti (160 ° C) predstavlja temperaturu pri kojoj nastaju prvi gasni mehurići. U cilju sprečavanja rizika od otkazivanja kočnica na niskim temperaturama, od kočionih tečnosti se zahteva fluidnost i na izuzetno niskim temperaturama, čak do -40 ° C . DOT 4 omogućava efikasno kočenje u svim uslovima.
KOMPONENTE
U MOTO-BIKE online prodavnici pored IPONE ulja, možete pronaći i različite zamenske i rezervne delove za vaš kočioni sistem.
Kočioni cilindar ima namenu da konvertuje mehaničku silu, kojom pritiskate polugu, u pritisak u hidrauličnom sistemu, ukoliko su vam potrebni klipovi, gumice ili posuda ulja kočionog cilindra, potražite ovde.
Tu su i creva kočnice i delovi kao i diskovi koji se uzimaju namenski za svaki motor i kočione pločice. Jedna kategorija u našoj online prodavnici posvećena je ovoj oblasti, pa sve zajedno možete pronaći ovde.